FILMOWY KRAKÓW

Najnowsza propozycja kina Agrafka we współpracy z krakowskim oddziałem Stowarzyszenia Filmowców Polskich Cykliczne comiesięczne spotkania z krakowskimi twórcami filmowymi, będą znakomitą okazją do zapoznania się z ich twórczością, oraz wymiany uwag z samymi twórcami. Gospodarzem spotkań będzie znany krakowski reżyser Jerzy Ridan. Nasza propozycja jest o tyle wyjątkowa, że w kinach niezwykle rzadko, można spotkać krótkie formy, które stanowią dużą część programu.
Koszt udziału w spotkaniach to tylko 5zł.

Program spotkań

25 października /wtorek/ | 20:00
MÓJ TATO LAZARO reż. Marcin Filipowicz, Polska 2011, 30'
Bohaterką filmu jest Żaklina, 24-letnia dziewczyna, która przylatuje na Kubę, aby spotkać się ze swoim ojcem. Zostawił ją, gdy była małą dziewczynką i już zupełnie go nie pamięta. Jedyne, co pozostało, to nieliczne fotografie i listy.
JAK ANTONISZCZAK ROBIŁ ŚWIAT, reż. Malina Malinowska - Wollen, Polska 2009, 14'
Film przedstawiający postać Juliana Antonisza polskiego artysty plastyka, scenarzysty i twórcy eksperymentalnych filmów animowanych, kompozytora i wynalazcy.
SZCZĘŚCIARZE reż. Tomasz Wolski, polska 2009, 27'
Zbiorowy portret petentów Urzędu Stanu Cywilnego. Młode pary rejestrują tu swój związek, rodzice nowonarodzone dzieci, wdowcy zgon małżonka, a jubilaci otrzymują medale za długoletnie pożycie małżeńskie. Przez mikrosceny obserwujemy różne etapy związku pomiędzy kobietą a mężczyzną.

29 listopada /wtorek/ | 20:00
KLAJMAX reż. Grażyna Trela, Polska 2011, 30' - POKAZ PREMIEROWY
Opowieść o samotności i miłości graniczącej z obsesją. Weronika – młoda kobieta ukrywająca swoje kalectwo, zakochuje się w swoim wykładowcy. Pogrąża się w świecie onirycznym, w którym jej ułomność nie stanowi przeszkody. Granica między fikcją i rzeczywistością zaczyna się zacierać. Rzeczywistość szykuje Weronice gorzką niespodziankę. Współczesna Heloiza znajduje jednak drogę do "swojego" Abelarda.
tadeusz.kantor@europa.pl, reż. Krzysztof Miklaszewski, Polska 2010, 50'
Tadeusz Kantor był Wielkim Artystą. Nie tylko w swym - XX wieku. Nie tylko na obszarze swej ojczyzny - Polski. Dzisiaj coraz więcej Europejczyków jest skłonnych uznawać Kantora za... swojego wielkiego twórcę. Dlaczego krakowski malarz i człowiek polskiego teatru jest im tak bliski? Skąd wzięło się to powszechne zrozumienie środków i celów sztuki artysty, który zmarł dwadzieścia lat temu? Co spowodowało, że często lepiej go pamiętają niż Polacy?

Prowadzenie spotkań:
Jerzy Ridan (SFP)

Organizatorzy:
Krakowski Oddział Stowarzyszenia Filmowców Polskich,
Fundacja Wspierania Kultury Filmowej CYRK EDISON, Kino AGRAFKA